A-udžbenici, A-panel, pop-up interaktivna rješenja ispita, zapisi realizacije nastavnih sati za e-Dnevnik, individualizirani kurikulumi, ispitna mapa, prilagođeni ispiti znanja... Imamo Baš TO što vam treba!
Ispis

Životinjska abeceda i koncert

Piše: učiteljica Andreja Kovač, Osnovna škola Garešnica

Razgovarati o životinjama s učenicima prvog razreda je uvijek dobrodošla tema. Tada i oni najšutljiviji žele nešto podijeliti s prijateljima. Nevjerojatne su to male enciklopedije znanja koje tada s ponosom govore o 10 najopasnijih životinja Australije ili Afrike.

Mnogo smo puta na početku sata Hrvatskoga jezika znali reći slovo po slovo i, gle, slovo po slovo i došli smo do kraja naše abecede! Naučili smo sva slova kojima pišemo u našemu hrvatskom jeziku. Uz svako smo slovo pronalazili puno riječi koje počinju tim slovom te otkrili da je ukupno 30 slova abecede. Nakon naučene abecede bilo je idealno vrijeme za temu o životinjama uz djelo za cjelovito čitanje naše književnice Ivanke Borovac, Životinjska abeceda.

Sat smo započeli pjesmom o Čudnoj farmi koju smo pjevali na satu izvannastavnih aktivnosti:

https://vimeo.com/537844738

Nakon toga smo bez lakoće otkrili koje je prvo, a koje zadnje slovo abecede? Zadatak je bio prisjetiti se nekih životinja koje počinju tim slovima. Odmah su se čuli glasni povici: “Antilopa i žirafa!“ Baš te se životinje spominju u slikovnici Životinjska abeceda kojoj smo posvetili pozornost tijekom sata Hrvatskog jezika. Zaključili su da je abeceda predstavljana slikama životinja uz koje je književnica napisala kratke pjesmice. Posebnu pozornost smo dali pjesmicama uz slova b i d zbog čestih zamjena pri pisanju malim formalnim slovima. Spretno su nabrajali i ostale životinje koje znaju na zadano slovo b: bik, bogomoljka, bizon, bivol, a zatim i na zadano slovo d: dupin, deva, dikobraz, djetlić, divokoza. Zatim smo odabrali slova s i š zato što se izgledom razlikuju samo po kvačici. I tu je odmah nastao zanimljiv niz životinja čija su imena spretno nizali. S: sova, skakavac, slon, sokol, som, srna, stonoga, svinja, a kod slova š: šišmiš, šaran, štuka, škorpion, štakor. Imena slatkovodnih riba nam nisu bila teška za nabrojiti, jer živimo u kraju koji je poznat po ribnjacima.

Da bi nam dnevni sadržaji bili što zanimljiviji nastavili smo ga koncertom na satu Glazbene kulture. Naša učionica na kratko je postala koncertna dvorana. Svatko je u dvorani imao svoje određeno mjesto koje je pronašao po broju reda i sjedala otisnuta na ulaznici. Publika se učila pravilima pristojnog ponašanja na koncertu. Spomenuli smo da je svatko od nas negdje zakasnio, no kad se odlučimo ići na koncert, važno je ne kasniti. Zašto? Zato što ćemo svojim zakašnjelim dolaskom remetiti mir i tišinu ostalih posjetitelja. O pristojnosti neprestano učimo i ponavljamo, no, što znači biti pristojan u koncertnoj dvorani? To znači biti srdačan prema ostalim posjetiteljima, ne biti preglasan ili komentirati naglas svoja zapažanja, razgovarati na mobitel, nositi hranu ili piće, a i odjeća bi trebala biti svečana. Na programu današnjeg razrednog koncerta bilo je djelo francuskog skladatelja Camille Saint-Saëns pod nazivom Karneval životinja. Saznali smo jednu zanimljivost o njemu, a to je da je svoj prvi koncert održao sa samo 10 godina! Pitate li se koja je zanimljivost današnjeg sata Hrvatskog jezika, Glazbene kulture ili općenito cijelog dana? Po riječima kritičara bio je ovo dan za pamćenje!