MODUL:Lektira

DOMENA: Lektira

VRSTA: Redovita nastava

KLJUČNE RIJEČI: GIK, lektirni ciklusi, čitanje, književno djelo za cjelovito čitanje (lektira), alfa-generacija, inovativni/kreativni pristup, IKT u nastavi, projekti.


PROGRAM WEBINARA

Nakon ove edukacije razumijet ćete / znat ćete:

• dobiti saznanja o novim generacijama od kojih zahtijevamo čitanje
• pozicioniranje lektire u novom GIK-u
• inovativnije načine u pristupu i obradi lektire.

Također, moći ćete i:

• spoznati da priča može poslužiti kao poticaj za razne aktivnosti
• upoznati projekte kojima su priče pokretači.

Ova je online edukacija za Vas jer...

• Vi ste učitelj razrednik koji radi s različitim skupinama učenika i trebate poboljšati njihove mogućnosti za ostvarenje ciljeva
• Vi ste učitelj koji želi osvježiti svoja znanja ili unaprijediti svoj rad u pristupu obrade lektire na kreativniji i inovativniji način.

Preduvjeti:

• učiteljica razredne nastave, nastavnik predmeta Hrvatski jezik

Poslije online edukacije preporučujemo vam:

Gabelica, M. – Težak, D. (2019). Kreativni pristup lektiri, Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Ljevak, Zagreb.

 

O VAŠOJ PREDAVAČICI

Maja Pignar-Mijović rođena je 1973. u Karlovcu, gdje živi i radi. Zaposlena je u OŠ „Braća Seljan“ te je učitelj mentor s više od 24 godine iskustva u nastavi. Tijekom radnog staža provela je 17 godina u kombiniranim odjelima, od toga osam godina u četverorazrednoj kombinaciji. Problematikom (ne)čitanja sustavno se bavi više od desetljeća i pol. Raznim vlastito osmišljenim  razrednim projektima i suradnjama radi na poticanju čitanja i kreativnosti učenika. Autorica je članaka kojima dijeli dobru praksu povezanu s poticanjem čitanja u e-Biltenu HČD-a, Školskim novinama, ALFA portalu i drugim portalima. Predavala je na ŽSV-u i Webučionici na istu tematiku. Članica je Čitateljskog kluba „Luda čajanka“ u Karlovcu.

 

RASPORED WEBINARA

Raspored je okviran te je podložan promjenama s obzirom na tijek edukacije i interakcije.

A (5 minuta)
• Kriza čitanja i čitateljske navike

B (10 minuta)
• Lektira – književno djelo za cjelovito čitanje

C (5 minuta)
• Tko su učenici od kojih očekujemo fokus na čitanje?

D (10 minuta)
• Stvarnost naših učionica (primjer dvaju lektirnih pristupa)

E (15 minuta)
• Primjeri kreativnih pristupa

F (5 minuta)
• I za kraj… (promišljanje učiteljice i učenika)


Sažetak i odgovaranje na pitanja iz Q&A odjeljka (10 minuta)