U procesu kreativnog pisanja, osim što radimo na tekstu, možemo raditi i na sebi. Rješavati brojne socijalne i emocionalne poteškoće, ojačavati samopouzdanje i poticati kreativnost.
MODUL:Hrvatski jezik u razrednoj nastavi
VRSTA: Redovita nastava
KLJUČNE RIJEČI: kreativnost, kreativno pisanje, emocionalne i socijalne poteškoće
PROGRAM WEBINARA
Nakon ovog online predstavljanja razumjet ćete / moći ćete / znat ćete / upoznat ćete:
• što je kreativnost i kako je razvijati
• kako pisanje učiniti kreativnim procesom
• kako pisanje koristiti u rješavanju emocionalnih i socijalnih poteškoća.
Također, moći ćete i:
• promisliti o vlastitom kreativnom potencijalu
• Vi ste učitelj i sudjelujete u rješavanju različitih socijalnih poteškoća
• Vi ste učitelj koji želi biti što kreativniji u svom poslu.
Zadatci koje bi bilo poželjno napraviti prije online edukacije:
• promisliti kako ja poučavam pisanje i potičem kreativnost
• promisliti o tri kreativne ideje koje sam izvrsno realizirao u svom razredu.
Poželjno je prije online edukacije napraviti sljedeće:
• pročitati Kurikulum i vidjeti koje sve vrste tekstova pišem s učenicima do 4. razreda
• napraviti popis tekstova s vlastitim komentarima – kakva su moja iskustva s učenicima u pisanju svake vrste teksta (vrednovati na ljestvici od 1 do 5).
Poslije online edukacije preporučujemo vam:
• pogledati priručnik koji će biti priložen.
O VAŠEM PREDAVAČU
Katarina Aladrović Slovaček rođena je u Požegi, a djetinjstvo je provela u Pleternici. Davne 1999. došla je na studij u Zagreb, gdje je i ostala. Prvo je diplomirala kroatistiku i sociologiju, potom magistrirala, a na koncu i doktorirala s temom razvoja jezičnih kompetencija u ranojezičnom diskursu. Kratko je radila u osnovnoj školi i gimnaziji kao profesorica hrvatskog jezika i sociologije, a već četrnaest godina radi na Učiteljskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu gdje predaje kolegije vezane uz hrvatski jezik. Od 2016. godine piše udžbenike za hrvatski jezik u osnovnoj školi – Čitam i pišem 1, 2, 3 i 4, na što je osobito ponosna, kao i na svoje dvije knjige Kreativne jezične igre (2018) i Od usvajanja do učenja hrvatskoga jezika (2019). Napisala je šezdesetak znanstvenih i stručnih radova te sudjelovala na mnogobrojnim domaćim i međunarodnim konferencijama, ljetnim i zimskim školama te studijskim boravcima u inozemstvu. Majka je četvero djece: Andrije, Pavle, Matije i Karle. Piše blog, svira orgulje, pjeva u zboru, vodi glazbeno-jezične radionice za djecu te sudjeluje kao edukator u komunikacijskim tečajevima za odrasle.
RASPORED WEBINARA
Raspored je okviran te je podložan promjenama s obzirom na tijek edukacije i interakcije.
A (5 minuta)
• Što je za vas kreativnost? (pitanje otvorenog tipa u Mentimetru) – oblak riječi
B (5 minuta)
• Uvod o kreativnosti i kreativnome mišljenju
C (3 minuta)
• Kratak film o kreativnosti
D (7 minuta)
• Osobine kreativnih ljudi
• Anketa – samoprocjena u Mentimetru o osobinama kreativnih ljudi (svatko za sebe slaže hijerarhijsku ljestvicu)
E (10 minuta)
• Kreativne metode poučavanja (prikaz i pojašnjenje)
• Kreativno pisanje
F (15 minuta)
• Socijalne i emocionalne poteškoće djece (oluja ideja – Mentimetar)
• Ideje o tome kako pisanjem pomoći djeci u rješavanju poteškoća
• Vrednovanje tih ideja
Sažetak i odgovaranje na pitanja iz Q&A odjeljka (10 minuta)