Učiteljska profesija općenito je jedna od emocionalno najzahtjevnijih. Dobro mentalno zdravlje na poslu i upravljanje idu ruku pod ruku jer psihička dobrobit na radnome mjestu povećava produktivnost. A kako u školi (baš kao i u drugim osviještenim organizacijama) jačati psihičku otpornost? Naime, svatko od nas može poboljšati svoje mentalno zdravlje i jačati psihičku otpornost, za što je ključno vodstvo škole i osluškivanje potreba djelatnika. Iz toga proizlazi važnost doživljavanja pozitivnih emocija na poslu s ciljem boljeg mentalnog zdravlja, zadovoljnijih djelatnika koji su ujedno i radno angažirani.
PODRUČJE: psihologija, rad s učenicima
KLJUČNE RIJEČI: psihološka otpornost, jačanje otpornosti u organizaciji, socioemocionalne vještine, lider, kompetencije
PROGRAM WEBINARA
Nakon ove online edukacije znat ćete:
• koje su kompetencije važne za psihološku otpornost
• kako kod nastavnika i ravnatelja jačati psihološku otpornost
• koje strategije koristiti za jačanje psihološke otpornosti kod djelatnika u školi s ciljem jačanja škole
• koje su dobre karakteristike lidera važne za jačanje psihološke otpornosti među djelatnicima i kolegama.
Također, moći ćete i:
• primjenjivati naučeno.
Ova je online edukacija za Vas jer...
• ste ravnatelj koji je odgovoran za velik broj zaposlenika i želite poboljšati svoje vještine za poticaj i inspiraciju na rad.
• ste učitelj razrednik koji radi s različitim skupinama učenika i trebate poboljšati vlastite jake strane kako bi ste se nosili s različitim izazovima i teškoćama u svrhu ostvarivanja ciljeva.
• ste učitelj koji želi unaprijediti svoje socioemocionalne vještine i psihološki se osnažiti.
Zadatci koje bi bilo poželjno napraviti prije edukacije:
• prisjetiti se nekog problema ili nedaće te kako ste reagirali, što vam je pomoglo u nošenju s tom situacijom
• razmisliti kako se nosite s teškim temama kada vam se učenik, kolega ili netko drugi povjeri ili nađe u nevolji
• razmisliti o stilu vođenja vašeg ravnatelja/ravnateljice.
Poželjno je prije online edukacije napraviti sljedeće:
• razmisliti kako se u školi nosite s nedaćama
• razmisliti koje su jake strane i kapaciteti vaših kolega i ravnateljice/ravnatelja
• razmisliti tko je dostupna mreža podrške i pomoći vama i kolegama
• razmisliti jeste li do sada koristili određene strategije u školi s ciljem jačanja međuljudskih odnosa.
Poslije online edukacije:
• ono što se čuli primijeniti u praksi, na sebi, u odnosima i različitim situacijama.
O VAŠOJ PREDAVAČICI
Marija Jurić edukacijska je psihologinja s višegodišnjim iskustvom rada u osnovnoj i srednjoj školi koja u svome radu koristi intervencije i vještine iz terapije igrom. Radi kao stručna suradnica – psihologinja u osnovnim školama u Strizivojni i Drenju. U udruzi Klikeraj djeluje kao edukatorica, voditeljica psihološkog savjetovališta Sidro te kao autorica programa poticanja emocionalnih kompetencija i socijalnih vještina za darovitu djecu koji se posljednjih godina održava u Osijeku i Đakovu. Educirala se iz različitih psihoterapijskih pristupa – završila je uvodnu edukaciju iz transakcijske analize TA101, edukaciju iz terapije igrom i midnfulness za djecu i mlade. Uža područja interesa su joj mentalno zdravlje djece i mladih, socioemocionalni razvoj (darovitih) učenika, emocionalna inteligencija, emocionalne i komunikacijske kompetencije te psihološka otpornost.
RASPORED WEBINARA
Raspored je okviran te je podložan promjenama s obzirom na tijek edukacije i interakcije.
A (5 min)
• ponavljanje: što je psihološka otpornost
B (20 minuta)
• psihološka otpornost organizacije
• vještine lidera u svrhu jačanja psihološke otpornosti
C (15 minuta)
• kompetencije nastavnika važne za vlastitu psihološku dobrobit kao i za otpornost same organizacije (škole)
• vježba: Kapetan vlastitog broda
D (15 minuta)
• uloga pozitivnih emocija
• kako u školi jačati psihološku otpornost
E (5 minuta)
• pitanja
Sažetak i odgovaranje na pitanja iz Q&A odjeljka (10 minuta)