Svijet glazbe 4
Na početku udžbenika nalazi se prikaz i objašnjenje simbola koji učeniku omogućavaju lakšu orijentaciju i snalaženje unutar udžbenika. Raznolikim aktivnostima - izvođenje glazbe, slušanje glazbe, stvaranje glazbe, istraživanje glazbe, rješavanje zadataka te samovradnovanje i vršnjačko vrednovanje – učenicima su osigurani svi preduvjeti za ostvarenje kurikulumom propisanih ishoda učenja.
Priložene su i upute o pravilnom pjevanju i slušanju glazbe kako bi učeniku bile dostupne tijekom cijele nastavne godine.
Udžbenik Svijet glazbe 4 čine tri teme: Slušam - prepoznajem - izvodim glazbu, Slijedim glazbu i Istražujem glazbu.
Na početku tema napisani su ishodi koji su izvedeni iz predmetnih ishoda. Pisani su jednostavno te predstavljaju i svojevrsnu motivaciju učenicima za rad.
U fokusu teme Slušam - prepoznajem – izvodim glazbu su glazbeno-izražajne sastavnice koje se uvode na učenicima prirodan i blizak način - preko izvođenja glazbe. Elementarna znanja o glazbenim sastavnicama koja trebaju postati trajna znanja, ponavljaju se i utvrđuju pomoću pjesama, glazbenih primjera i zadataka tijekom cijelog udžbenika.
Uz pjesme, tema obiluje glazbenim primjerima za slušanje, zadacima, videozapisima, ritamskim igrama, koreografijama te dodatnim objašnjenjima.
Poseban prostor u ovoj temi rezerviran je za potrebe sviranja na melodijskim udaraljkama, blok flautama ili nekom drugom glazbalu po izboru.
Na kraju teme nalazi se dio Sada znam. Učenici imaju mogućnost samovrednovanja, u skladu sa suvremenim pristupima vrednovanju kojim ih se usmjerava na samoregulaciju učenja.
Tema Slijedim glazbu obuhvaća specifična znanja o glazbi donesena u podtemama vrste glazbe, mjesta izvođenja glazbe, uloge glazbe, princip ponavljanja i kontrasta te simfonijski orkestar. Do teorijskih znanja nastoji se učenike dovesti preko glazbenih aktivnosti - pjevanja, sviranja, tjeloglazbe, slušanja glazbe i zadatcima koji potiču kritičko promišljanje.
Na početku teme predstavljen je autorski mjuzikl Patnje jednog vuka, i to u uzvedbi učenika što potiče i motivira učenike da se i sami okušaju u takvoj vrsti izvedbe koja obuhvaća pjevanje, glumu, ples, zajedničko muziciranje, likovnost i timski rad.
Glazbena priča Peća i vuk učenike upoznaje sa zvukom i izgledom pojedinih glazbala simfonijskog orkestra. Aktivnosti su organizirane na način da učenicima omogućuju uvježbavanje korištenja glazbenog jezika u analizi glazbenih djela te uz holističku rubriku uvode učenika u aktivno i analitičko slušanje glazbenog djela.
Na kraju teme Slijedim glazbu nalazi se dio Sada znam.
Tema Istražujem glazbu organizirana je kao slagalica s osam dijelova koji se nadopunjuju i nadograđuju, odnosno osam glazbenih i analitičkih aktivnosti.
Aktivnosti obuhvaćaju pjevanje, tjeloglazbu, stvaralaštvo, ples i pokret te analizu glazbeno-izražajnih sastavnica. S učenicima se mogu raditi kao zasebna tema, a može ih se izdvojiti i pojedinačno integrirati u prethodne sadržaje udžbenika.
Kao nadopuna tiskanom udžbeniku autori nude materijale u elektroničkom udžbeniku, u kojima na zanimljiv način učenicima približavaju i aktualiziraju sadržaje, potičući ih da postanu kompetentni slušatelji i konzumenti umjetnički vrijedne glazbe. Uz glazbene primjere za slušanje i videozapise u elektroničkom se udžbeniku mogu pronaći i mnogobrojni dodatni zadatci i interaktivni sadržaji koji na učinkovit i zanimljiv način potiču učenike na proširivanje znanja i razvoj vještina.